Zgromadzenie Stowarzyszenia – w jego skład wchodzą przewodniczący zarządów samorządów, będących członkami Stowarzyszenia; jego kompetencje i zadania określa statut, który stanowi, że powinnością Zgromadzenia jest w szczególności:
uchwalanie statutu Stowarzyszenia i dokonywanie w nim zmian;
ustanawianie zasad działania Zarządu i innych organów;
uchwalanie budżetu Stowarzyszenia oraz stanowienie o zasadach gospodarki finansowej Stowarzyszenia.
Zarząd Stowarzyszenia – wybierany przez Zgromadzenie, składa się z 9 członków: Prezesa, 2 Wiceprezesów, Sekretarza , Skarbnika oraz 4 Członków; zakres działania Zarządu określa statut.
Do jego zadań w szczególności należy:
wykonywanie uchwał Zgromadzenia;
kierowanie działalnością Stowarzyszenia;
sporządzanie projektów budżetu i rocznych bilansów Stowarzyszenia;
składanie Zgromadzeniu sprawozdań z działalności i stanu majątku Stowarzyszenia nadzór nad prowadzeniem księgowości Stowarzyszenia,
przygotowywanie wniosków i projektów uchwał na posiedzenie Zgromadzenia,
ustalenie rodzaju i liczby stanowisk pracy w biurze Stowarzyszenia oraz wysokości wynagrodzenia na poszczególnych stanowiskach.
Skład Zarządu (kadencja 2024-2029):
Anna Kusiak, Prezes
Michał Piotrowicz, Wiceprezes
Kazimierz Smal, Wiceprezes
Milena Petla, Sekretarz
Dorota Cieślik, Skarbnik
Członkowie:
Marta Majewska
Wiesław Muszyński
Janusz Hordejuk
Daniel Słowik
Komisja Rewizyjna – w jej skład wchodzi 4 członków, powoływanych przez Zgromadzenie; sprawuje kontrolę finansową nad działalnością Zarządu. Jej zasady działania i kompetencje określa statut
Skład Komisji Rewizyjnej (kadencja 2024-2029):
Wiesław Holaczuk
Mariusz Sagan
Henryk Gołębiowski
Dariusz Semeniuk
Organem wykonawczym Zarządu Stowarzyszenia jest Sekretariat Stowarzyszenia.