Projekt „Guria – CELEBRATE LIFE”. Opracowanie i wdrożenie strategii marki regionu Guria”
Źródło dofinansowania:
Moduł 1 i Moduł 2:
Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Departament Współpracy Rozwojowej
Okres realizacji:
Moduł 1:
Data rozpoczęcia: 2022-05-01
Data zakończenia: 2022-12-31
Moduł 2:
Data rozpoczęcia: 2023-01-01
Data zakończenia: 2023-12-31
Kwota dofinansowania projektu:
Moduł 1:
Łącznie: 254 250,00 PLN
Moduł2:
Łącznie: 286 250,00 PLN
Całkowita wartość projektu:
540 500,00 PLN
Idea i opis projektu:
Moduł 1 i Moduł 2:
Niniejszy projekt jest kontynuacją zrealizowanego w 2021 roku projektu „Marka turystyczna szansą wzmocnienia branży turystycznej Gurii oraz Euroregionu „Bug” finansowanego ze środków Polskiej Pomocy Rozwojowej. Projekt został zrealizowany w okresie od maja 2022 roku do grudnia 2023 roku w szerokim partnerstwie polsko gruzińskim, partnerami były dwie polskie organizacje: Stowarzyszenie Samorządów Euroregionu Bug i Stowarzyszenie Centrum Współpracy Polska – Wschód oraz Centrum Partycypacji i Współpracy CPC, Gruzja i I (First) Block, Gruzja. Celem głównym projektu jest podniesienie potencjału administracji samorządowej, przedsiębiorstw oraz NGO regionu Guria poprzez wsparcie polityk promujących zrównoważoną turystykę w oparciu o markę turystyczną regionu promującą dziedzictwo przyrodnicze oraz produkty lokalne, co wpływa na możliwość tworzenia miejsc pracy. W ramach projektu zwiększony został zespół zarządzania marką powstały w 2021 roku, członkami którego są przedstawiciele samorządów, branży turystycznej, organizacji pozarządowych, związanych z turystyką. Pracą zespołu kierował gruziński ekspert wiodący. Zespól uczestniczył w prowadzonych przez polskiego eksperta warsztatach z zakresu analizy kapitału marki oraz tworzenia produktu turystycznego. Zgromadzony przez zespół materiał został wykorzystany przy tworzenia Dokumentu analizy kapitału marki turystycznej Gurii oraz Koncepcji trzech nowych produktów turystycznych Gurii. W listopadzie 2022 roku odbyła się wizyta studyjna polskich ekspertów do Gurii , którzy spotkali się z przedstawicielami władz regionalnych i samorządowych regionu Guria oraz zwiedzili atrakcje turystyczne regionu. Podczas 6 dniowej wizyty studyjnej 14 os. grupy przedstawicieli regionu Guria w Polsce uczestnicy zapoznali się z działalnością Lokalnych Organizacji Turystycznych, powstaniem i funkcjonowaniem prywatnych firm turystycznych, zwiedzili atrakcje przyrodnicze Podlasia i Lubelszczyzny. Na grudniowym spotkaniu uczestnicy zapoznali się z specyfiką funkcjonowania marek Śląsk Cieszyński oraz Beskidy oraz podsumowali rok realizacji projektu. W 2023 roku zrealizowano działania: opracowanie strategii marki turystycznej Gurii, obrzędy regionalne jako potencjalny produkt turystyczny, stworzenie koncepcji i realizacja kampanii promocyjnej oraz działań w mediach społecznościowych, media tour dla dziennikarzy i blogerów z Polski, udział Marki Guria w TT Warsaw Międzynarodowe Targi Turystyczne. W ramach media tour Gurię odwiedziło 10 polskich i gruzińskich dziennikarzy i blogerów, którzy stworzyli 15 artykułów promujących Gurię. W listopadzie 2023 roku stoisko promocyjne regionu Guria uczestniczyło w międzynarodowych Targach Turystycznych TT Warsaw. Odwiedzający stoisko mogli spróbować regionalnych specjałów oraz pozyskać informację na temat produktów turystycznych regionu Guria. Na stoisku znalazły się także ulotki z ofertą przedsiębiorstw turystycznych z regionu Guria. Stoisko spotkało się z dużym zainteresowaniem odwiedzających Targi.
Działania programowe projektu:
Moduł 1:
Działanie nr 1
Nazwa: Szczegółowa analiza kapitału marki
Miejsce realizacji działania: region Guria
Okresy realizacji: czerwiec – grudzień 2022
Opis działania: Celem działania jest przeprowadzenie szczegółowej analizy kapitału marki, siły jej poszczególnych elementów i wskazanie najbardziej obiecujących potencjałów dla tworzenia doświadczeń turystycznych.
Działanie nr 2
Nazwa: Opracowanie koncepcji produktów turystycznych
Miejsce realizacji działania: Region Guria/Polska województwo Mazowieckie, Podlaskie, Lubelskie
Okresy realizacji: wrzesień – grudzień 2022
Opis działania: Celem działania jest opracowanie koncepcji 3 nowych, atrakcyjnych dla współczesnego turysty doświadczeń oraz form ich dostarczania w postaci produktów turystycznych, których podstawą będą najważniejsze aktywa naturalne Gurii.
Działanie nr 3
Nazwa: Cykliczne spotkania Zespołu zarządzania marką turystyczną
Miejsce realizacji działania: Polska/województwo Lubelskie/Gruzja/region Guria
Okresy realizacji: październik – grudzień 2022
Opis działania: Celem działania będzie zwiększenie wiedzy przedstawicieli samorządów, biznesu, organizacji pozarządowych w zakresie współpracy trzech sektorów w tworzeniu i rozwoju marki turystycznej.